Inleveren van uw apparaat

Wij bieden u 3 mogelijkheden aan: Wij kunnen uw toestel bij u op locatie herstellen. / U kunt gebruik maken van onze haal- en brengservice / U kunt uw toestel opsturen per post.
Als u ervoor kiest om uw toestel op te sturen adviseren wij u om uw toestel goed te verpakken en aangetekend op te sturen via Post NL. Bij aangetekende verzending is de inhoud van uw pakket tot maximaal 500 euro verzekerd tegen verlies of beschadiging. Stuur met de verpakking ook een beschrijving van de klachten en uw personalia gegevens mee. Neem voordat u uw toestel opstuurt altijd even telefonisch contact met ons op.
Wij halen en brengen uw toestel binnen een straal van 20 km gerekend vanaf de centrum in Breda. Het ophalen en terugbrengen van uw toestel kost € 20,00.

Reparatie

Wij streven er naar om uw toestel zo snel mogelijk te repareren. Een reparatie duurt gemiddeld 45 minuten, het kan echter voorkomen dat het drukker is dan normaal, waardoor de reparatietijd iets kan uitlopen. Vraag onze reparateur naar de actuele wachttijd door contact met ons op te nemen.
Wij bieden u 3 maanden garantie op de reparatie en het gerepareerd onderdeel. Uitgesloten van de garantie zijn de moederbord reparaties en de waterschade reparaties. Gevolgschades die zijn ontstaan na het laten vallen, barsten of met vocht in aanraking brengen van uw toestel vallen ook buiten onze garantievoorwaarden. Garantie is enkel van toepassing op het naar behoren functioneren van het onderdeel onder niet bijzondere omstandigheden. Schades die zijn ontstaan na verkeerd gebruik van het apparaat en/of defecte accessoires vallen helaas buiten onze garantie. Indien u problemen ondervindt na onze reparatie, kunt u contact met ons opnemen. Om van onze garantie gebruik te kunnen maken dient u wel de factuur van de reparatie aan te kunnen tonen!
Indien u enkel uw toestel wilt laten onderzoeken zonder het aan te bieden ter reparatie, betaalt u € 40,00 als onderzoekskosten.
Het komt geregeld voor dat de oorzaak van het niet functioneren van uw apparaat aan het moederbord ligt. In sommige gevallen is dan het moederbord door onze deskundigen te herstellen. Hierna vindt u uitgebreide informatie over onze moederbord reparaties. Wij kunnen enkel het moederbord, indien ons lukt, repareren. Wij plaatsen namelijk niet een nieuw moederbord. Het lukt ons niet om elke moederbord reparatie met goed resultaat af te sluiten. Ons slagingspercentage van moederbord reparaties ligt op ongeveer 60%. Houdt u daarom ook rekening met eventueel een teleurstellend resultaat. Voor deze reparatie vragen wij 5 tot 10 werkdagen. Om persoonlijke data uit een toestel te kunnen verkrijgen dient het moederbord goed te functioneren. Moederbord reparatie is vaak laatst redmiddel voor een defect toestel. Reparaties gebeuren bij temperaturen van rond de 400 graden. Hierdoor bestaat mogelijkheid dat een toestel slechter uit een reparatie kan komen als dat het ingaat. Dit risico dient de klant te aanvaarden bij het aanbieden tot reparatie. Wanneer ons lukt om het moederbord te herstellen kost dit u €155,00. Bij niet slagen van de reparatie betaalt u echter wel €40,00 voor onze gedane werkzaamheden. U kunt uw toestel per post opsturen of wij kunnen uw toestel komen ophalen binnen een straal van 15km vanaf centrum Breda. Indien u wilt opsturen is het van belang dat u een begeleidende brief met uw personalia bijvoegt en een korte uitleg geeft over de klachten. Advies is ook, alvorens per post op te sturen, telefonisch contact met ons op te nemen.

Overig

Als u te maken heeft met vochtschade, schakel uw toestel meteen uit. Sluit uw toestel absoluut niet aan op de oplader. Om het vocht te onttrekken adviseren wij u om uw toestel in ongekookte rijst te leggen en uw toestel zo snel mogelijk bij ons aan te bieden ter reparatie. Hierna zullen wij uw toestel, na een chemische reiniging, onderzoeken en de mogelijkheden voor reparatie met u bespreken. Zolang een toestel met vochtschade niet chemisch wordt gereinigd, kunt u in de toekomst alsnog schade ondervinden door het roesten van componenten.
Uw data wordt opgeslagen op het moederbord van uw toestel, zolang wij deze niet hoeven te vervangen zult u uw data in het algemeen niet verliezen. U kunt direct na de reparatie weer gebruik maken van uw toestel. Echter adviseren wij wel om een back-up van uw toestel te maken alvorens het aanbieden ter reparatie.
Wij gaan vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om. Deze worden nooit aan derden verstrekt.
Wanneer wij een toestel voor reparatie aannemen waarop een code voor het ontgrendelen zit, zijn wij wel genoodzaakt om deze op te nemen zodat wij alle functies uitvoerig kunnen testen tijdens het repareren. Helaas zijn hedendaagse toestellen niet te testen op functioneren alvorens deze wordt ontgrendeld.
U kunt bij ons contant afrekenen of per bank overmaken middels een betaalverzoek.
Staat uw vraag er niet tussen? Mail uw vraag naar info@cellphonefix.nl of neem telefonisch contact op via: 06 13 66 46 68.